Την Τρίτη 31 Οκτώβρη στο τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών (πρ. Σχολή Ευελπίδων) στο κτίριο 9 θα εκδικαστεί η υπόθεση του φόνου του Ιάσονα. Είναι η τρίτη απόπειρα μετά από δυο αναβολές.
Στις 12 Μαρτίου 2021 σαν αποτέλεσμα πολλαπλών παραβάσεων ενός αστυνομικού της Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Επισήμων και Ευπαθών Στόχων (Γ.Δ.Π.Ε.&Ε.Σ.) που είχε οριστεί οδηγός του αυτοκινήτου της βουλευτού Ντόρας Μπακογιάννη, ο 23χρονος Ιάσονας Λαλαούνης έχασε τη ζωή του όταν προσέκρουσε με την μηχανή του στο τοίχος που ξαφνικά βρέθηκε μπροστά του.
Η άσκηση ποινικής δίωξης από τον εισαγγελέα Απόστολο Ανδρέου για «Ανθρωποκτονία από Αμέλεια» στον οδηγό -αστυνομικό είναι σε πλήρη αναντιστοιχία με όσα καταγράφουν τα βίντεο και όσα αναφέρει η ΕΛΑΣ για την εκπαίδευση που είχε λάβει. Οι πολλαπλές παραβάσεις που αναφέραμε παραπάνω μόνο αμέλεια δεν προδίδουν. Στη γραμμή του κου εισαγγελέα και η υπηρεσία του δράστη τον καταδίκασε πρωτόδικα (ΕΔΕ) σε μια από τις κατώτερες προβλεπόμενες ποινές: Πρόστιμο τρεις μηνιαίους βασικούς μισθούς με την ελπίδα να παραμένει ζωντανή, πως η έφεση του μπορεί να οδηγήσει απλά σε μια επίπληξη ή και αθώωση.
Ας σημειώσουμε προκαταρκτικά πως όπως ανέφερε ο δικτυακός τόπος της Ελληνικής Αστυνομίας στη σελίδα η Ειδική εκπαίδευση σε θέματα προστασίας Επισήμων Προσώπων (που σήμερα για άγνωστους λόγους έχει κατέβει…): « Η βασική εκπαίδευση περιλαμβάνει: Ενστικτώδη οδήγηση, με ασκήσεις γρήγορης οδήγησης στην πίστα. Εδώ ο εκπαιδευόμενος μαθαίνει:
-τεχνικές αποφυγής ατυχήματος
-πώς να φρενάρει και να στρίβει
-και πως να φρενάρει αποτελεσματικά στην ευθεία και στις στροφές.
Επίσης, εξασκείται στο slalom και στις ασκήσεις κλειστής λωρίδας κυκλοφορίας.
Slalom σχηματισμού 4 οχημάτων
Εδώ ο οδηγός αποκτά την εμπειρία της οδήγησης σε κοντινή απόσταση σε σχέση με το προπορευόμενο όχημα.
Μαθαίνει επίσης, τεχνικές προσπέρασης σε συνθήκες έντονης κυκλοφοριακής κίνησης.»
Επρόκειτο δηλαδή για ειδικά εκπαιδευμένο οδηγό – αστυνομικό, με σαφή γνώση του ΚΟΚ (αλλά και του πως να τον παραβιάζει) ο οποίος, λόγω της εκπαίδευσης του στην αντιμετώπιση τρομοκρατικών επιθέσεων, αν και η σελίδα δεν το αναφέρει, προφανώς και έχει λάβει εκπαίδευση πρώτων βοηθειών για να τις παράσχει αν χρειαστεί σ αυτούς που προστατεύει.
Ο άνθρωπος αυτός, με όλη αυτή την εκπαίδευση και γνώση αποφάσισε συνειδητά:
1)Να επιχειρήσει να εισέλθει στη Βουλή κατερχόμενος την Βασ. Σοφίας στρίβοντας κάθετα αριστερά ενώ δεν είχε το δικαίωμα να το κάνει σε καμία περίπτωση μια και τέτοιου είδους πορεία «νομιμοποιείται» μόνον όταν επιβαίνει βουλευτής στο όχημα. Βουλευτής δεν επέβαινε στο όχημα.
2)Να επιχειρήσει να εισέλθει στη Βουλή στρίβοντας κάθετα αριστερά ενώ γνώριζε – έβλεπε ότι δεν υπάρχει τροχονόμος στην είσοδο της Βουλής για να σταματήσει την κυκλοφορία γεγονός απαραίτητο για την πραγματοποίηση ενός τέτοιου ελιγμού (όταν επιβαίνει βουλευτής πάντα). Τροχονόμος δεν υπήρχε.
3)Να μετακινήσει το όχημα του μετά την σύγκρουση εντός της Βουλής με το πρόσχημα της μη παρακώλυσης της κυκλοφορίας, τη στιγμή που ΔΕΝ υπήρχε τέτοιο ενδεχόμενο αφού και ο Ιάσονας και η μηχανή του βρίσκονταν ξαπλωμένοι στο δρόμο, το πεδίο είχε αποκλειστεί με κώνους και η Βας. Σοφίας (στο ρεύμα ανόδου ήταν κλειστεί μέχρι να πάρει τον Ιάσονα το ΕΚΑΒ. Το όχημα σε περίπτωση σύγκρουσης ΔΕΝ μετακινείται.
4)Να μη παράσχει τις όποιες πρώτες βοήθειες στο θύμα του αλλά να παραμείνει εντός του προαυλίου της Βουλής, διατηρώντας, σύμφωνα με τις καταθέσεις «οπτική επαφή» με το θύμα του. Η οπτική επαφή με το θύμα προφανώς και δεν είναι παροχή πρώτων βοηθειών.
Οι πολλαπλές παραβάσεις που οδήγησαν στο θανάσιμο τραυματισμό του Ιάσονα δεν είναι στιγμιαίες. Τα βίντεο που κατέγραψαν το συμβάν δείχνουν ξεκάθαρα τι συνέβη. Ο οδηγός του αυτοκινήτου παραβιάζει τη διπλή διαχωριστική και μπαίνει σιγά σιγά στο αντίθετο ρεύμα περίπου 20 μέτρα πριν στρίψειπαράνομα αριστερά. Επιβραδύνει ενώ βρίσκεται στην αριστερή λωρίδα και κάποιες στιγμές σταματάει εντελώς αναγκάζοντας τ αυτοκίνητα που τον ακολουθούν να τον προσπερνούν από δεξιά σε ένα επικίνδυνο σημείο και τα αυτοκίνητα που έρχονται από απέναντι να αλλάζουν λωρίδα για να τον αποφύγουν. Όλα αυτά χωρίς το όχημα να έχει οποιοδήποτε διακριτικό της ΕΛΑΣ, χωρίς χρήση φάρου ή σειρήνας αλλά μόνον του φλάς. Ο οδηγός επιμένει διανύοντας αυτή την απόσταση να στρίψει αριστερά ενώ υπάρχει σήμανση για υποχρεωτική πορεία προς τα εμπρός και βέβαια δεν υπάρχει φανάρι για στροφή αριστερά. Όχι δεν πρόκειται για κάποιο ανήλικο παιδί που βγήκε στην κυκλοφορία και «παίζει» αμέριμνο μέσα σε πέντε λωρίδες συγκρουόμενα. Πρόκειται για ειδικά εκπαιδευμένο οδηγό – αστυνομικό της της «Γενικής Διεύθυνσης Προστασίας Επισήμων και Ευπαθών Στόχων».
Όλα αυτά πάνω σε μια αριστοτεχνικά δομημένη δικογραφία, όπου το σκαρίφημα της Τροχαίας σ αντίθεση με τα βίντεο, δείχνει τον δράστη να μη παραβιάζει ούτε στιγμή τη διπλή διαχωριστική, όταν το βασικό ερώτημα που την απασχολεί είναι πόσο έτρεχε ο Ιάσονας πριν πέσει στον τοίχο (ακίνητο αυτοκίνητο) και όχι πως βρέθηκε ο τοίχος εκεί, όταν ένας ταξιτζής θεωρείται αρμόδιος (πράγμα που δεν το επιβεβαιώνει ο ίδιος) να δίνει προτεραιότητα στον όποιο παραβατικό θέλει να ανατρέψει του κανόνες της κυκλοφορίας, όταν τεχνητά δημιουργείται η εντύπωση πως η σύγκρουση έγινε αμέσως μετά το φανάρι στην άνοδο της Β. Σοφίας ενώ έγινε 15 με 20 μέτρα μετά απ αυτό, μπροστά ακριβώς στην είσοδο της Βουλής σε πεδίο που χρησιμοποιούνται και οι τρεις λωρίδες από το ρεύμα ανόδου.
Όταν λοιπόν ο δράστης αστυνομικός αποφάσισε να κάνει αυτό τον απίστευτο ελιγμό, μη αναμενόμενο από κανένα (ούτε καν τη μπάρα δεν είχαν σηκώσει στη Βουλή) συνέβαινε να είναι σε ισχύ από 1/7/2019 το άρθρο 290Α του Ποινικού Κώδικα για τη Επικίνδυνη Οδήγηση.
ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΟΔΗΓΗΣΗ:
1.Όποιος κατά τη συγκοινωνία στους δρόμους ή στις πλατείες:
α) οδηγεί όχημα μολονότι δεν είναι σε θέση να το πράξει με ασφάλεια εξαιτίας της κατανάλωσης οινοπνεύματος ή χρήσης ναρκωτικών ουσιών ή λόγω σωματικής ή πνευματικής εξάντλησης, ή
β) οδηγεί όχημα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης ή σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες, ή οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο ή προβαίνει κατά την οδήγηση σε επικίνδυνους ελιγμούς ή μετέχει σε αυτοσχέδιους αγώνες, τιμωρείται, αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις:
Γ) με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών αν στην περίπτωση του στοιχείου β΄ η πράξη είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου. Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.»
Προφανώς και ο δράστης δεν έκανε κανένα επικίνδυνο ελιγμό… ή για την ακρίβεια «δεν το αντελήφθη» ο κος εισαγγελέας. Ήταν κι αυτός απλά ένας αμελής, όπως οι χιλιάδες άλλοι που παράγει κάθε χρόνο η Βιομηχανία Τροχαίων Εγκλημάτων Α.Ε αναμφίβολα μια από τις σοβαρότερες βιομηχανίες της χώρας. Με το μεγαλύτερο στόλο οχημάτων, με χιλιάδες δικηγόρους, με την κατανόηση και την υποστήριξη της Πολιτείας και της Δικαιοσύνης.
Προφανώς και ο δράστης δεν έκανε κανένα επικίνδυνο ελιγμό… ή για την ακρίβεια «δεν το αντελήφθη» ο κος εισαγγελέας. Ήταν κι αυτός απλά ένας αμελής, όπως οι χιλιάδες άλλοι που παράγει κάθε χρόνο η Βιομηχανία Τροχαίων Εγκλημάτων Α.Ε αναμφίβολα μια από τις σοβαρότερες βιομηχανίες της χώρας. Με το μεγαλύτερο στόλο οχημάτων, με χιλιάδες δικηγόρους, με την κατανόηση και την υποστήριξη της Πολιτείας και της Δικαιοσύνης.
Φυσικά ούτε εγκατάλειψη (παρά τις γελοίες συνέπειες που μια τέτοια κατηγορία παράγει- άρθρο 43 ΚΟΚ -πλημμέλημα) υπήρξε. Αλλοίμονο αν δεχτούμε πως με «οπτική επαφή» δεν μπορείς να στέλνει κύματα βοήθειας στο θύμα σου…
Την Τρίτη 31 Οκτώβρη στο τριμελές Πλημμελειοδικείο Αθηνών (πρ. Σχολή Ευελπίδων) στο κτίριο 9 θα εκδικαστεί η υπόθεση του φόνου του Ιάσονα. Είναι η τρίτη απόπειρα μετά από δυο αναβολές
Τέσσερα χρόνια μετά την ψήφιση του 290 Α ακόμα μια υπόθεση που δεν θα εφαρμοστεί… Άραγε γιατί ψηφίστηκε και που εφαρμόστηκε;
Για συμπαράσταση στην οικογένεια, για την υπεράσπιση της Μνήμης του Ιάσονα: Να είμαστε εκεί.
-Χωρίς Δικαιοσύνη δεν θα υπάρξει Ειρήνη στους Δρόμους.
Πανελλαδικός Σύλλογος SOS Τροχαία Εγκλήματα