ΠΟΣΟΙ ΕΜΠΕΙΡΟΓΝΩΜΟΝΕΣ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΚΑΣΤΕΙ Ο ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ;

Οι καταθέσεις δύο εμπειρογνωμόνων που συμμετείχαν και στη σύνταξη του πορίσματος της Επιτροπής Γεραπετρίτη, εκθέτουν σχετικά με τις ευθύνες για το πολύνεκρο δυστύχημα των Τεμπών, την κυβέρνηση Μητσοτάκη, αλλά και τον τότε υπουργό Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή.

Απαντώντας σε ερωτήσεις των βουλευτών-μελών της εξεταστικής επιτροπής ο κ. Προφυλλίδης ανέφερε ότι την ημέρα του δυστυχήματος δεν λειτουργούσε η φωτεινή σηματοδότηση, η τηλεδιοίκηση, το σύστημα GSMR, ούτε και το σύστημα αυτόματης προστασίας συρμών (ETCS).

«Εκείνη την ημέρα της τραγωδίας, ο σιδηρόδρομος ο δικός μας είχε χαρακτηριστικά σιδηροδρόμων της δεκαετίας του ‘60, να μην πω και του ‘50», ανέφερε επί λέξει, ο κ. Προφυλλίδης…

Σε άλλο σημείο της κατάθεσής του, ανέφερε πως δεν ισχύει η εντύπωση ότι με την τηλεδιοίκηση θα λύναμε όλα τα προβλήματα, καθώς –όπως είπε- εάν ήταν έτσι, η Ε.Ε. δεν θα είχε επιβάλλει το σύστημα ETCS, που είναι ένα σύστημα αυτόματης προστασίας των συρμών.

Ο Βασίλης Προφυλλίδης απάντησε αρνητικά στην ερώτηση του Βασίλη Κόκκαλη από τον ΣΥΡΙΖΑ για το εάν εξετάστηκαν τα συντρίμμια, καθώς είχαν αποσυρθεί, ενώ σε ερώτηση της Μιλένας Αποστολάκη από το ΠΑΣΟΚ για το εάν έχει εξήγηση για τους τόσους απανθρακωμένους επιβάτες, είπε ότι «το συγκεκριμένο πρόβλημα απαιτεί γνώσεις ειδικής μηχανολογίας και χημικής μηχανικής που δεν είχα. Δεν είναι συστηματικό πρόβλημα, που είχε να κάνει με την τραγωδία». Η κ. Αποστολάκη ρώτησε ακόμη εάν αποτελεί μύθο η εντύπωση ότι δεν θα είχαμε 57 νεκρούς εάν λειτουργούσε το κέντρο της Καρόλου, εάν υπήρχε δεύτερος σταθμάρχης, εάν υπήρχε τηλεδιοίκηση, και εάν υπήρχε ERTMS, ο κ. Προφυλλίδης είπε ότι «μόνο το ETCS χρειαζόταν, εφόσον λειτουργούσε».

Σε ανάλογο μήκος κύματος κινήθηκε και η κατάθεση του δεύτερου εμπειρογνώμονα της επιτροπής που συνέταξε το «πόρισμα Γεραπετρίτη», Χρήστου Πυργίδη.

Ειδικότερα, επεσήμανε απαντώντας σε σχετικό ερώτημα του εισηγητή της ΝΔ, Λ. Τσαβδαρίδη, πως το σύστημα ETCS θα μπορούσε να αποσοβήσει την τραγωδία. Εξήγησε δε πως εξαιτίας του συστήματος τα τρένα θα σταματούσαν αυτόματα και δεν θα συγκρούονταν.

Σε σχετική ερώτηση του εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ, Βασίλη Κόκκαλη, ο μάρτυρας απάντησε πως πρέπει η Εξεταστική να ασχοληθεί με το ζήτημα της μεγάλης πυρκαγιάς μετά τη σύγκρουση των τρένων, γεγονός που οδήγησε τον κ. Κόκκαλη να ζητήσει από το προεδρείο την κλήση των εμπειρογνωμόνων που όρισε ο εφέτης ανακριτής, κ.κ. Βασιλάκος και Μπατζόπουλος, αλλά και εκείνου που όρισαν οι οικογένειες των θυμάτων, κ. Λακαφώση.