ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΠΛΗΓΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΧΟΥΘΙ ΣΤΟΥΣ ΣΥΜΜΑΧΟΥΣ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ (ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ;)

Συναγερμός – και – στα ελληνικά πλοία, λόγω των ανταρτών Χούθι που δρουν την Ερυθρά Θάλασσα, μετά και τις επιθέσεις εν πλω, που γίνονται στα καράβια που περνούν. Αντάρτες της Υεμένης συνεχίζουν να εκτοξεύουν απειλές εναντίον «κάθε χώρας» που θα «ενεργήσει εναντίον τους» την ίδια στιγμή, που από την Ερυθρά Θάλασσα περνά κάθε χρόνο το 12% του παγκόσμιου εμπορίου.

Οι υποστηριζόμενοι από το Ιράν αντάρτες Χούθι της Υεμένης εντείνουν τις επιθέσεις τους σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα, οι οποίες, όπως ισχυρίζονται, αποτελούν εκδίκηση κατά του Ισραήλ για τη στρατιωτική επιχείρησή του στη Γάζα. Οι επιθέσεις έχουν αναγκάσει ορισμένες από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές και πετρελαϊκές εταιρείες του κόσμου να αναστείλουν τη διέλευση μέσω μιας από τις σημαντικότερες θαλάσσιες εμπορικές οδούς του κόσμου, γεγονός που θα μπορούσε ενδεχομένως να προκαλέσει σοκ στην παγκόσμια οικονομία. Αν και Χούθι μπορεί να στερούνται τις δυνατότητες της Χαμάς και της Χεζμπολάχ, τόσο γεωγραφικά όσο και από άποψη τεχνολογίας, τα χτυπήματά τους σε εμπορικά πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα μπορεί να προκαλέσουν άλλου είδους προβλήματα στο Ισραήλ και τους συμμάχους του.

Η παγκόσμια οικονομία έχει λάβει μια σειρά από προειδοποιήσεις για τη σημασία αυτού του στενού θαλάσσιου τμήματος, το οποίο εκτείνεται από τα στενά Bab-el-Mandeb στις ακτές της Υεμένης έως τη διώρυγα του Σουέζ στη βόρεια Αίγυπτο – και μέσω του οποίου διακινείται το 12% του παγκόσμιου εμπορίου, συμπεριλαμβανομένου του 30% της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων παγκοσμίως.

Η Διεύθυνση Ποντοπόρου Ναυτιλίας του Λιμενικού εξέδωσε επείγον σήμα το περασμένο Σάββατο, προς τα υπό ελληνική σημαία ή ελληνικών συμφερόντων πλοία που κινούνται στη νότια Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Αντεν να αποφεύγουν τα ύδατα της Υεμένης λόγω των Χούθι.

Η αρμόδια διεύθυνση του Λιμενικού στο σήμα της που κοινοποίησε στα υπουργεία Εξωτερικών και Αμυνας συστήνει ακόμα στα πλοία να πραγματοποιούν κατά το δυνατό, νυκτερινό διάπλου της νότιας Ερυθράς Θάλασσας και του στενού Μπαμπ ελ Μαντέμπ.

«Συνιστάται να παραμένει στη γέφυρα του πλοίου μόνο το απαραίτητο πλήρωμα, τα μέλη του πληρώματος να παραμένουν όσο το δυνατόν πιο μακριά από τα εξωτερικά μέρη του πλοίου, να διεξάγεται άσκηση πυρκαγιάς πριν το πλοίο φτάσει στις ακτές της Υεμένης και να γίνεται έλεγχος στον εξοπλισμό ασφαλείας» αναφέρεται στο έγγραφο που επικαλείται η «Καθημερινή».

Στο σήμα υπάρχει τέλος αναφορά στη δυνατότητα του κυβερνήτη του πλοίου να απενεργοποιήσει το σύστημα αυτόματης αναγνώρισης Automatic Identification System (AIS) για την προστασία των πλοίων από τον κίνδυνο πειρατείας.

Οι επιθέσεις των σιιτών ανταρτών Χούθι της Υεμένης εναντίον πλοίων που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα και κατ’ αυτούς συνδέονται με το Ισραήλ έχουν μετατρέψει την περιοχή σε «ναρκοπέδιο» για τις θαλάσσιες μεταφορές, αναγκάζοντας την μία μετά την άλλη τις μεγάλες εταιρείες θαλάσσιων μεταφορών να αναστείλουν τις διελεύσεις.