ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ Η ΚΑΤΑΚΡΑΥΓΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΤΗΣ ΡΟΖ ΣΗΜΑΙΑΣ

Αδειάζει…την καθεστωτική κίνηση του Γ. Γεραπετρίτη που διέταξε να κατέβει το έργο της Τζόρτζια Λάλε από το Γενικό Προξενείο της Νέας Υόρκης, η Ντόρα Μπακογιάννη, που διαμαρτυρήθηκε λέγοντας πως, “η τέχνη δεν μπορεί να λογοκριθεί”. Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Δημήτρης Καιρίδης.

Κατά την απάντηση του, ο υπουργός Εξωτερικών είπε πως «κανείς δεν κάνει λογοκρισία στην τέχνη», προσθέτοντας όμως ότι το προξενείο δεν αποτελεί γκαλερί. «Στις γκαλερί ανεβάζεις ό,τι θέλεις. Εδώ όμως είναι προξενείο, στενό κράτος και πρέπει μεταξύ άλλων να προβάλουμε τα σύμβολα».

Υπενθυμίζεται ότι ο Γιώργος Γεραπετρίτης υπέπεσε σε διπλωματικό φάουλ, όταν έδωσε εντολή να απομακρυνθεί το έργο της Γεωργίας Λαλέ για την έμφυλη βία και τις γυναικοκτονίες από έκθεση στο Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη, με την δημιουργό να απαντά μέσα από την σελίδα της στο Instagram σημειώνοντας ότι «λυπάμαι που η δουλειά μου παρερμηνεύτηκε. Τα θύματα γυναικοκτονιών είναι ηρωίδες του αγώνα για ελευθερία και ζωή στην Ελλάδα και διεθνώς».

Τον υπουργό Εξωτερικών «άδειασε» τόσο ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Δημήτρης Καιρίδης. Πιο συγκεκριμένα κληθείς να σχολιάσει στα «Παραπολιτικά» 90,1 fm την εντολή του Γιώργου Γεραπετρίτη να κατέβει το έργο τέχνης από το προξενείο, είπε ότι «δεν έχει παρακολουθήσει το θέμα» και αμέσως μετά δήλωσε «θα πρέπει να κατανοούμε την ελευθερία της καλλιτεχνικής έκφρασης και να μην τα συγχέουμε». «Οι καλλιτέχνες έχουν μια ελευθερία και καλά την έχουνε» ανέφερε καυστικά.

Κοινή ανακοίνωση των τομέων Ισότητας Φύλου & ΛΟΑΤΚΙ+ και Δικαιωμάτων του ΜέΡΑ25

Κατ’ εντολήν ακροδεξιού υπερσυντηρητικού, θρησκόληπτου πολιτικού μορφώματος, το οποίο θεωρεί την γυναίκα παιδομηχανή, ο υπουργός Εξωτερικών προχώρησε σε μια πράξη λογοκρισίας της τέχνης. Ο Γ. Γεραπετρίτης διέταξε να κατέβει το έργο της Τζόρτζια Λάλε από το Γενικό Προξενείο της Νέας Υόρκης, έργο το οποίο πραγματεύεται το φαινόμενο της ενδοοικογενειακής βίας και των εγκλημάτων με θύματα γυναίκες.

Σύμφωνα με τη περιγραφή του: “Το έργο τέχνης δημιουργήθηκε από σεντόνια γυναικών που ζουν στην Ελλάδα. Αυτές οι γυναίκες έχουν φαινομενικά λίγα κοινά πράγματα, αλλά όλες έχουν ξαπλώσει σε αυτά τα σεντόνια απελπισμένες και φοβισμένες. Η πλειονότητα των θυμάτων γυναικοκτονίας δολοφονούνται στα σπίτια τους και στα κρεβάτια τους. Η ζωή τους τελειώνει στο κρεβάτι που στρώνουν κάθε πρωί. Τα σεντόνια τους απορροφούν το αίμα τους”.

Οι γυναίκες στη Ελλάδα βιώνουμε τον φόβο, την απειλή της κακοποίησης, τη βία και τη δολοφονία. Σημειώνεται ότι οι γυναικοκτονίες, μετά τον νόμο Τσιάρα του 2021 περί υποχρεωτικής συνεπιμέλειας, έχουν εκτοξευτεί. Η πράξη του υπουργού είναι μια σαφής δήλωση της θέσης που παίρνει η κυβέρνηση υπέρ των κακοποιητών και κατά των γυναικών και θυμάτων της πατριαρχίας.

Εμείς στεκόμαστε απαρασάλευτα στο πλευρό κάθε γυναίκας.
Κάθε θύματος της έμφυλης βίας.
Κάθε θύματος της πατριαρχίας που βιώνει κακοποίηση.
Στην εθνοπατριαρχία θα μας βρείτε απέναντι.