Ο ΦΕΙΔΙΑΣ ΚΑΙ ΤΑ ΑΛΛΑ “ΦΡΟΥΤΑ” ΤΗΣ ΚΑΛΠΗΣ 

Στην εποχή μας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media)αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινής μας ζωής.Η ενασχόλησή μας και η χρήση των κοινωνικών δικτύων καταλαμβάνουν τον περισσότερο από τον ελεύθερο χρόνο του ανθρώπου, ειδικότερα των νέων.

Μέσα από αυτό το τοπίο όπου κάθε ένας και μία μπορεί να έχει λόγο και άποψη, έχουν ξεπηδήσει διαφόρων ειδών “φρούτα”. Youtubers, influengers, tik-tokers, instagramers, κλπ κλπ συνθέτουν ένα νέο σχετικά τοπίο όπου ανάλογα με την εξυπνάδα ή τη “τρέλα” του καθενός/μιας, δημιουργείται μια αναγνωρισιμότητα και παρακολούθηση ανθρώπων που τα πιο παλιά χρόνια δεν θα τους έδινε σημασία κανένας στη καλύτερη των περιπτώσεων ενώ σε άλλες έφταναν και στο σημείο να αντιμετωπίζονται χλευαστικά. Τα τελευταία χρόνια μέσω των κοινωνικών δικτύων έχουν ξεπηδήσει διάφοροι/ες “προφήτες”, “επιστήμονες”, σωτήρες”, καλλιτέχνες”, δημοσιογράφοι”, ‘σχολιαστές” επί παντός επιστητού, κλπ όπου με “όπλο” τους μια κάμερα ή μόνο το κινητό τους δημιουργούν ένα μύθο γύρω από το όνομά τους και αρκετοί από αυτούς έχουν γίνει πλούσιοι μόνο και μόνο επειδή τους ακολουθούν στα social media χιλιάδες followers με τη “μόδα” να έχει πάρει διαστάσεις φρενίτιδας.

Ως εδώ καλά θα πείτε, ο καθένας κάνει ότι θέλει (και καλά κάνει) το θέμα μας όμως δεν είναι το τι κάνουν αυτοί, αλλά το στο καλό έχουν μέσα στο ρημάδι το κεφάλι τους αυτοί/ες που τους έχουν δώσει αναγνωρισιμότητα και αξία.

Ένα παλιό αναρχικό σύνθημα έλεγε: «Το Life-Style είναι μαγικό. Από μηδενικό σε κάνει νούμερο»

Και μπορεί όλες και όλοι αυτοί στα μάτια όσων επιμένουν ακόμη στη λογική και όχι στη κατασκευασμένη κοινωνία του θεάματος, να θεωρούνται “νούμερα”, δεν τους θεωρούν όμως καθόλου οι πιστοί ακολουθητές τους.

Ας έρθουμε όμως στη πολιτική. Είναι γεγονός ότι τα κόμματα εξουσίας κατά καιρούς έβαζαν στους συνδυασμούς τους όταν έρχονταν εκλογές, διάφορους διάσημους της show biz και του αθλητισμού: Τραγουδιστές, πρώην ποδοσφαιριστές και λοιποί αθλητές, δημοσιογράφους φυσικά ειδικότερα τηλεοπτικούς κλπ.

Αυτή η μέθοδος προσέλκυσης ψηφοφόρων-ειδικά νέων, άρχισε να μεγαλώνει τη δεκαετία του 1990 και εκτοξεύτηκε με την εξάπλωση του ίντερνετ και ακόμη περισσότερο μέσω των κοινωνικών δικτύων.

Η αναγνωρισιμότητα, η επαγγελματική πορεία ενός προσώπου, οι δημόσιες εμφανίσεις του, το πόσο συμπαθής ή αντιπαθής είναι, είναι αυτό που επηρεάζει τη ψήφο πολλών ανθρώπων, ειδικά όσων δεν ασχολούνται με τη πολιτική, εάν κρίνουμε από το γεγονός ότι στέλνουμε πολύ συχνά ειδικά στις Βρυξέλλες, ηθοποιούς, μοντέλα, αθλητές, γνωστούς δημοσιογράφους. Αυτό το φαινόμενο δεν είναι φυσικά αποκλειστικότητα της Ελλάδας, για παράδειγα στην Ιταλία είχαμε τη περίπτωση του κωμικού Πέπε Γκρίλο που παραλίγο να πάρει την εξουσία, ενώ στην Ουκρανία ο πρόεδρος Ζελένσκυ ήταν ένας δημοφιλής τηλεοπτικός κωμικός επιπέδου Σεφερλή.

Δεν είναι τυχαίο φυσικά από την άλλη πλευρά, ότι τη δύναμη των κοινωνικών δικτύων εκμεταλλεύτηκαν σχεδόν άριστα οι διαφόρων ειδών ακροδεξιοί, ρατσιστές και φασίστες όπου μέσω αυτών απέκτησαν δημόσιο Λόγο και αναγνωρισιμότητα σε σημείο να διεκδικούν ένα κομμάτι της πολιτικής ζωής.

Έτσι λοιπόν βλέπουμε ότι στις τελευταίες ευρωεκλογές μερικά τέτοια “φυντάνια” κατάφεραν με μοναδικό τους όπλο τη δύναμη των social media να φτάσουν στο σημείο να εκλεγούν στην Ευρωβουλή (π.χ. Η ρατσίστρια Λατινοπούλου). Από κοντά ακολούθησαν και τηλεοπτικοί “αστέρες” όπως π.χ. ο δημοσιογράφος Γιώργος Αυτιάς-που κάποτε έπαιρνε επί δύο μέρες “συνέντευξη” κάνοντας “διάλογο” με ένα παλιό βίντεο του Ψωμιάδη, παρουσιάζοντας το ως “ζωντανή” συνέντευξη, για να μην ξεχνιόμαστε. Αυτόν τον “έγκυρο” δημοσιογράφο οι ψηφοφόροι της Ν.Δ. τον αντάμειψαν ψηφίζοντας τον πρώτο σε σταυρούς και τον έστειλαν στην Ευρωβουλή.

Δείτε το βίντεο είναι απολαυστικό:

Εκτός του Αυτιά στην ευρωβουλή εκλέχτηκε και μια ακόμη τηλεοπτική “περσόνα” πρωινάδικου η Ελεονόρα Μελέτη, η οποία από τα…gossip νέα πέρασε και αυτή στη πολιτική

Στην “ελληνική Λύση” του Βελόπουλου ένας κτηνίατρος το επάγγελμα (Εμαννουήλ Φράγκος-Φραγκούλης) εκμεταλλευόμενος μια σχετική συνωνυμία με τον πρώην αρχηγό ΓΕΕΘΑ Φράγκο Φραγκούλη κατάφερε για δεύτερη φορά να εκλεγεί στην ευρωβουλή ακριβώς λόγω της χρήσης του υποκοριστικού του (Φραγκούλης), με αποτέλεσμα πολύς κόσμος να στέλνει συγχαρητήρια μηνύματα στον έκπληκτο πρώην στρατηγό, με τον τελευταίο να αναγκαστεί να προβεί σε δήλωση ότι δεν είχε πάρει μέρος στις εκλογές.

Και φτάνουμε στη περίπτωση του Κύπριου Youtuber-Influenger Φειδία Παναγιώτου ο οποίος κατέλαβε μία από τις έξι έδρες που δικαιούται η Κύπρος στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, κατεβαίνοντας ως ανεξάρτητος υποψήφιος. Πολλοί ήταν αυτοί που αρχικά δεν έδωσαν σημασία στην υποψηφιότητά του, ενώ ο ίδιος, όπως έχει δηλώσει, δεν είχε ψηφίσει ποτέ.

«Ίσως αυτή να είναι η πρώτη φορά που εκλέγεται κάποιος ανεξάρτητος χωρίς να έχει πίσω του τη παραμικρή σχέση με κάποιο κόμμα, αλλά έχοντας σαν μόνο του όπλο τα social media και τίποτα άλλο», ανέφερε ο ίδιος αμέσως μετά τα πρώτα exit polls.

Γεννημένος μόλις το 2000, ο Φειδίας Παναγιώτου είναι γιος ιερέα, ενώ δεν έχει σπουδάσει πάνω σε κάποιο αντικείμενο. Στο Youtube διατηρεί δύο λογαριασμούς, τον Fidias, όπου δημοσίευσε βίντεο με διάφορα challenges που έκανε και στον οποίο είναι εγγεγραμμένοι περίπου 2,5 εκατομμύρια χρήστες, αλλά και τον Fidias Cyprus, με περίπου 30 χιλιάδες χρήστες. Έχει επίσης λογαριασμούς στο TikTok και το Instagram, με αρκετούς ακόλουθους.

Ξεκίνησε να ασχολείται με το youtube γύρω στο 2019, ενώ πρόσφατα πήρε συνέντευξη από τους 12 υποψήφιους στις κυπριακές προεδρικές εκλογές (14 ήταν συνολικά).

Δύο ήταν τα βίντεο που τον έκαναν γνωστό στο ευρύ κοινό. Πρώτον, όταν κατάφερε να αγκαλιάσει τον Ίλον Μασκ, «το αγαπημένο του πρόσωπο σε όλο τον κόσμο», έχοντας κοιμηθεί για ένα διάστημα έξω από τα γραφεία της «SpaceX», ενώ προηγουμένως είχε καταφέρει να αγκαλιάσει άλλους 99 διάσημους.

Το δεύτερο ήταν όταν κατέγραψε τον εαυτό του να χρησιμοποιεί τη συγκοινωνία της Ινδίας και της Ιαπωνίας χωρίς να πληρώνει εισιτήριο, σε ένα από τα ταξίδια του, κάτι που προκάλεσε αντιδράσεις, με τον ίδιο να απολογείται στη συνέχεια.

Φορώντας κοστούμι με τρεις γραβάτες αλλά και σορτσάκι, ο Φειδίας Παναγιώτου είχε ανακοινώσει την υποψηφιότητά του στην εκπομπή «Με αγάπη Χριστιάνα». Μάλιστα, όπως είχε εκμυστηρευτεί, δεν είχε ιδέα για την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ δεν είχε ψηφίσει ποτέ.

«Μια νύχτα σκεφτόμουν ότι είμαι 23 χρονών και δεν ψήφισα ποτέ στη ζωή μου. Οπότε αποφάσισα να βάλω το μικρό μου λιθαράκι κι εγώ, με την επιρροή που έχω. Ο σκοπός μου δεν είναι να βγω εγώ, ο σκοπός είναι να ενθαρρύνουμε τους νέους να ασχοληθούν περισσότερο με την πολιτική», είχε υποστηρίξει μεταξύ άλλων.

Μπορεί να μην ήξερε «πολλά πράγματα για την Ευρώπη», όπως είπε, «ούτε για τα πολιτικά», «αλλά, όπως δεν ήξερα ούτε για το Youtube, θα προσπαθήσω να κάνουμε ένα ταξίδι όλοι μαζί. Θα μάθουμε και για την Ευρώπη και για την πολιτική όλοι μαζί, τους επόμενους μήνες».

Καταλάβατε λοιπόν για τι επίπεδο ψηφοφόρων μιλάμε.

Εδώ έχουμε και κάτι ακόμη και θα γίνω σκληρός με κάποιους/ες: Ο κόσμος έχει γίνει τόσο πολύ ηλίθιος, που νομίζει ότι κάνει αντίσταση και εκδικείται το πολιτικό σύστημα ψηφίζοντας ακροδεξιά ρατσιστόμουτρα, τηλεπερσόνες και influengers. Αποτέλεσμα να τους πληρώνει ο ίδιος με τεράστιους μισθούς από τους φόρους του-δηλαδή τη τσέπη του. Πέρα φυσικά αυτά που θα εισπράττουν κάτω από το τραπέζι, εξυπηρετώντας διάφορους επιχειρηματίες μιας και θα είναι στο κέντρο της λήψης των αποφάσεων.

Τους ψηφίσατε για σπάσιμο και τους κάνατε πάμπλουτους με τα δικά σας λεφτά. Μιλάμε για τεράστια επιτυχία πατριώτες, μπράβο σας.