ΝΑ ΓΙΑΤΙ Η ΤΗΛΕΔΙΟΙΚΗΣΗ ΘΑ ΕΙΧΕ ΑΠΟΤΡΕΨΕΙ ΤΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ

Μία (ακόμη) απόδειξη για τις κρατικές ευθύνες για το έγκλημα στα Τέμπη και για το κατά πόσο η λειτουργία της τηλεδιοίκησης θα είχε αποσωβήσει την σύγκρουση των δύο τρένων, αποτελεί το παρ’ ολίγον δυστύχημα που αποφεύχθηκε στο «παρά πέντε», αυτή τη φορά στην Αθήνα, στον σταθμό ΣΚΑ των Αχαρνών, λίγο πριν τα Χριστούγεννα.

Το σοβαρό περιστατικό που ήρθε στη δημοσιότητα, καταγράφηκε στον σταθμό του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ) και αφορά την παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, που λίγο έλειψε να οδηγήσει σε σύγκρουση δύο επιβατικές αμαξοστοιχίες της Hellenic Train. Επρόκειτο για τις αμαξοστοιχίες 1313 που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο-Πειραιάς και 51 (Ασημένιο Βέλος), η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα.

Σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε ο ΟΣΕ αναφορικά με το συμβάν, το σύστημα της τηλεδιοίκησης λειτούργησε και υπήρξε έγκαιρη ενημέρωση σε επιχειρησιακό επίπεδο προς αποφυγή ατυχήματος.

Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, το συμβάν έγινε στην περιοχή του δυτικού ΣΚΑ, στο σημείο όπου η γραμμή του Προαστιακού από το Κιάτο συγκλίνει με τη γραμμή καθόδου του σιδηροδρομικού άξονα από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα. Τα τρένα, προτού ακινητοποιηθούν, κινούνταν σε συγκλίνουσες γραμμές και όχι μετωπικά, μετά από παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.

Ο ΟΣΕ ενημέρωσε άμεσα τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) για το συμβάν, ενώ έχει ήδη κινήσει όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες. Το προσεχές διάστημα αναμένεται να συνταχθούν υπομνήματα τόσο από την πλευρά του όσο και από την πλευρά της Hellenic Train, όπως προβλέπεται, τα οποία πρόκειται να κατατεθούν για τη σύνταξη του τελικού πορίσματος από τη ΡΑΣ και τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών & Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών, με σκοπό να αποφευχθούν αντίστοιχα συμβάντα στο μέλλον.