Υψηλά κέρδη έφεραν στα σούπερ μάρκετ η ακρίβεια και οι ανατιμήσεις, εκτινάσσοντας κατά 9,5%, στο 10μηνο του 2023 τον τζίρο των σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με τα market view της εταιρείας αναλύσεων Circana, φτάνοντας στα €7,467 δισεκ. ευρώ. Αυτό ανέρχεται σε €646 εκατ. περισσότερα έσοδα για τα σούπερ μάρκετ, το φετινό 10μηνο.
Σε βασικά προϊόντα οι αυξήσεις σε επίπεδο 9μήνου ήταν 7,6% στα τρόφιμα 7,7% στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής 9,6% στα προϊόντα για το σπίτι. Ακρίβεια και ανατιμήσεις, θα είναι όμως τα «δώρα» και του 2024 προς τους καταναλώτές.
«Θα είναι πληθωριστική και η επόμενη χρονιά, αλλά όχι με αυτή τη δύναμη», ανέφερε χαρακτηριστικά η κα Δέσποινα Κατσίπη, διευθύντρια πωλήσεων της Circana, αναφερόμενη στο επίπεδο των ανατιμήσεων το 2024. Ανάλογη άποψη εξέφρασε και ο κος Βάιος Δημοράγκας, CEO της NielsenIQ, ο οποίος σημείωσε πως «οι ακριβές τιμές θα παραμείνουν»
ΝΕΕΣ ΑΝΑΤΙΜΗΣΕΙΣ ΤΟ 2024
Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Circana, όπως τις παρουσίασε η κα Κατσίπη από το βήμα του 14ου συνεδρίου του ΙΕΛΚΑ, οι ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ για του χρόνου υπολογίζεται ότι θα κινηθούν στο +4,5% στο σύνολο των ταχυκίνητων προϊόντων (FMCGs) από +7,3% που ήταν οι αυξήσεις το 2023.
Ειδικότερα στα τρόφιμα, που αντιπροσωπεύουν το 75% του καλαθιού των καταναλωτών, προβλέπεται ότι αυξήσεις των τιμών θα ανέλθουν στο +4,6% (+7,3% το 2023), στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας θα είναι στο +4% (+7,2% το 2023), ενώ η κατηγορία που θα εμφανίσει την υψηλότερη αύξηση θα είναι τα είδη νοικοκυριού (καθαριστικά, απορρυπαντικά κ.λπ.), καθώς εκτιμάται ότι θα φτάσει στο +5,7% που θα έρθει να προστεθεί στο +9,2% το 2023.
Ο τζίρος των σούπερ μάρκετ αναμένεται να αυξηθεί εκ νέου κατά 4,8%, ενώ στα τρόφιμα η αξία πωλήσεων θα είναι πάνω κατά 5,1%, στα είδη νοικοκυριού κατά 4,5% και στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας κατά 3,2%.