Αναρωτιέται κανείς ποιος είναι υπεύθυνος για την ζημιά που θα υποστεί το Ελληνικό Δημόσιο, μετά την απόφαση του Υπουργείου Υποδομών για πεντάμηνη παράταση στην έναρξη των εργασιών για τον fly over στην Θεσσαλονίκη η οποία περιλαμβάνει την καταβολή αποζημιώσεων στην ανάδοχο κοινοπραξία, «ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος».
Συγκεκριμένα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας υπέγραψε τη μετάθεση κατά πέντε μήνες του χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης του έργου κατασκευής της υπερυψωμένης οδού στην ανατολική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης.
Μάλιστα στην απόφαση αυτή, το Υπουργείο αποδέχεται την υπαιτιότητα, τονίζοντας ότι «οι καθυστερήσεις που σημειώθηκαν εμπίπτουν στην αποκλειστική σφαίρα ευθύνης της Αναθέτουσας Αρχής και συνιστούν Γεγονός Αποζημίωσης, κατά τα οριζόμενα στη Σύμβαση Σύμπραξης».
Το χρονοδιάγραμμα κατασκευής μετατίθεται για την 14η Μαΐου του 2027, αντί για τις 18 Δεκεμβρίου του 2026 που προέβλεπε η σύμβαση που υπεγράφη με την κοινοπραξία ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ, μέσω της Κεδρηνός Λόφος, της εταιρείας ειδικού σκοπού που ιδρύθηκε και αποτελεί τον Ιδιωτικό Φορέα Σύμπραξης («ΙΦΣ», όπως αναγράφεται στην απόφαση) με το Δημόσιο) για να εκτελεστεί το έργο υπό τη μορφή ΣΔΙΤ.
Το ύψος της αποζημίωσης λόγω της πεντάμηνης καθυστέρησης, όπως επισημαίνεται στην ίδια απόφαση, θα οριστικοποιηθεί μετά την υποβολή όλων των απαιτούμενων σχετικών αποδεικτικών στοιχείων από την Κεδρηνός Λόφος και την εξέτασή τους από το υπουργείο Υποδομών.