ΘΟΛΑ ΣΗΜΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΑΥΑΓΙΟ ΣΤΗ ΛΕΣΒΟ – ΚΑΝΕΝΑ ΙΧΝΟΣ ΤΩΝ 12 ΝΑΥΤΙΚΩΝ

Αναγνωρίστηκε η σορός που εντοπίστηκε χθες από παραπλέον πλοίο στη θαλάσσια περιοχή ανοιχτά της Λέσβου, όπου βυθίστηκε το φορτηγό πλοίο RAPTOR. Πρόκειται για Αιγύπτιο ναύτη, μέλος του πληρώματος του πλοίου.

Χθες στο σημείο του ναυαγίου εντοπίστηκε και περισυνελέγη σώος, από ελικόπτερο της Πολεμικής Αεροπορίας, επίσης ένας αιγύπτιος ναυτικός, μέλος του πληρώματος, ο οποίος νοσηλεύεται στο νοσοκομείο της Μυτιλήνης.

Έως τώρα οι έρευνες για τον εντοπισμό των 12 μελών του φορτηγού πλοίου παραμένουν άκαρπες. Στις έρευνες επιχειρούν δύο πλωτά του Λιμενικού Σώματος, μία φρεγάτου του Πολεμικού Ναυτικού και τέσσερα παραπλέοντα πλοία. Επίσης, στο σημείο επιχειρεί από αέρος ένα ελικόπτερο του ΛΣ, ενώ θα συμμετάσχει και αεροσκάφος της FRONTEX.

Στο RAPTOR επέβαιναν συνολικά 14 άτομα πλήρωμα, (ένα Ινδός ένδεκα Αιγύπτιοι και δύο υπήκοοι Συρίας) και μετέφερε αλάτι από την Αίγυπτο με προορισμό την Κωνσταντινούπολη.

Ο πλοίαρχος του bulk carrier είχε δηλώσει μηχανική βλάβη και πιθανόν να υπήρξε υπήρξε μικρή εισροή υδάτων στα αμπάρια με μετατόπιση του φορτίου που είχε ως αποτέλεσμα το πλοίο να πάρει κλίση και να βυθιστεί.

Στη «μαύρη» λίστα

Εν τω μεταξύ, όλο και περισσότερα ερωτηματικά προκαλούν τα στοιχεία, που έρχονται στο φως της δημοσιότητας για το ναυάγιο. Τόσο η πλοιοκτήτρια εταιρία του πλοίου, που έχει έδρα τον Λίβανο, όσο και το ίδιο το πλοίο βρίσκονται τα τελευταία χρόνια στη μαύρη λίστα των ελεγκτικών φορέων της ναυσιπλοΐας για διάφορους λόγους.

Το «Raptor» όχι μόνο έφερε σημαία από τις Κομόρες, αλλά σε επανειλημμένους ελέγχους που είχαν πραγματοποιηθεί είχαν διαπιστωθεί παραβιάσεις και παρανομίες.

Σύμφωνα με την «Καθημερινή», το πλοίο ήταν καταχωρισμένο στη «μαύρη» λίστα διεθνών αρχών ελέγχου (Paris MOU & Black Sea MOU) καθώς πριν δύο χρόνια διαπιστώθηκε ότι τα έγγραφα που αφορούσαν στα μέλη του πληρώματος ήταν μη θεωρημένα, ενώ υπήρχαν και παράνομες εγγραφές στο βιβλίο πετρελαίου (Oil Record Book).

Τα στοιχεία αυτά ερμηνεύονται ως ένδειξη ενδεχόμενου λαθρεμπορίου, ενώ τις υποψίες των αρχών ενισχύει το γεγονός ότι ο διασωθείς ναυτικός δήλωσε στο Λιμενικό ότι τελικός προορισμός του πλοίου ήταν η Ουκρανία και ότι η Κωνσταντινούπολη αποτελούσε ενδιάμεσο σταθμό για ανεφοδιασμό.

Σημειώνεται ότι πλοίο της ίδιας εταιρείας είχε βυθιστεί τον Ιανουάριο του 2022 στην Κίσσαμο Χανίων ενώ σε αυτήν την περίπτωση και οι 10 ναυτικοί μέλη του πληρώματος είχαν διασωθεί.