Διευρύνεται το μέτωπο των πανεπιστημιακών καθηγητών απέναντι στον σχεδιασμό της κυβέρνησης για τις διαδικτυακές εξετάσεις στα ΑΕΙ. Μέχρι στιγμής συγκεντρώνονται 434 υπογραφές πανεπιστημιακών στην Πρωτοβουλία που ξεκίνησαν οι πέντε καθηγητές Γιάνης Βαρουφάκης (ΕΚΠΑ), Νίκος Θεοχαράκης (ΕΚΠΑ), Αλεξάνδρα Κορωναίου (Πάντειο), Γιάννης Κουζής (Πάντειο) και Σεραφείμ Σεφεριάδης (Πάντειο) ανακοινώνοντας την άρνησή τους να συμμετάσχουν στις διαδικτυακές εξετάσεις.
Η συλλογή υπογραφών συνεχίζεται συναντώντας μεγάλη υποστήριξη σε όλα τα πανεπιστήμια της χώρας. Υπογραφές συλλέγονται στην παρακάτω διεύθυνση: «ΓΙΑΤΙ ΛΕΜΕ ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ» – ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΑΕΙ (Ακολουθεί το πλήρες κείμενο και ο κατάλογος με τους έως τώρα υπογράφοντες/ουσες ):
Οι δύο λόγοι που, ως πανεπιστημιακοί, λέμε ΟΧΙ στις διαδικτυακές εξετάσεις
1. Αδύνατη η ασφαλής πιστοποίηση της γνώσης
Ο πρώτος λόγος για τον οποίο απορρίπτουμε τις διαδικτυακές εξετάσεις αφορά το εκπαιδευτικό και μορφωτικό μας καθήκον απέναντι στην κοινωνία.
Ως πανεπιστημιακοί, έχουμε ορκιστεί ότι θα πιστοποιούμε, εκ μέρους της πολιτείας και υπό συνθήκες αμεροληψίας, την γνώση των φοιτητριών/τών στα γνωστικά μας αντικείμενα. Όμως η πιστοποίηση της γνώσης είναι αδύνατη μέσω των διαδικτυακών εξετάσεων. Γιατί; Καταρχάς, ούτε τα μέλη ΔΕΠ ούτε οι φοιτήτριες/τές διαθέτουμε το λογισμικό (π.χ. Proctor) που θα διασφάλιζε πως τα «γραπτά» που λαμβάνουμε τα πληκτρολόγησαν οι φοιτήτριες/τές που εμφανίζονται στις οθόνες μας. Επί πλέον, ακόμα και να είχαμε αυτό το λογισμικό, αδυνατούμε να ελέγχουμε το περιβάλλον μέσα στο οποίο βρίσκονται οι εξεταζόμενες/οι την ώρα της διαδικτυακής εξέτασης (αν έχουν τις ίδιες συνθήκες ησυχίας, αν δίπλα τους βρίσκεται κάποιος που «βοηθά»).
Μάλιστα, το γεγονός ότι επί πανδημίας γίνονταν διαδικτυακές εξετάσεις είναι ακόμα ένας λόγος να μην επαναληφθεί μια διαδικασία που, όσες/οι την ζήσαμε, γνωρίζουμε πως εξευτέλισε τα ΑΕΙ και καταρράκωσε την αξιοπιστία της βαθμολόγησης.
2. Σεβασμός στις συλλογικές αποφάσεις των φοιτητικών συλλόγων
Η κυβέρνηση στοχεύει αποκλειστικά στο σπάσιμο των καταλήψεων – την μοναδική διέξοδο που άφησε στους φοιτητικούς συλλόγους μετά την πρόταση νόμου για τα αντισυνταγματικά ιδιωτικά «πανεπιστήμια». Αυτός είναι ο λόγος που επιστρατεύει και προωθεί τις διαδικτυακές εξετάσεις. Υποσκάπτοντας όμως την αξιοπιστία του εξεταστικού συστήματος προσφέρει το καλύτερο επιχείρημα σε αυτούς που επιθυμούν να υπονομεύσουν τα δημόσια πανεπιστήμια. Έτσι, η κυβέρνηση πρώτα τα καταβαραθρώνει και μετά τα κατηγορεί ως αναξιόπιστα.
Εν κατακλείδι, ως καθηγήτριες και καθηγητές, νιώθουμε την υποχρέωση να αντισταθούμε στις διαδικτυακές εξετάσεις επειδή αποτελούν αντιεκπαιδευτικά μέσα τα οποία η κυβέρνηση θέτει στην υπηρεσία του πιο μοχθηρού σκοπού: την κάμψη κάθε αντίστασης στην ιδιωτικοποίηση των πανεπιστημίων.