ΜΕΡΑ25: «ΤΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑ, ΔΩΡΕΑΝ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΗ»

Στην ιδιωτικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών που θα προκαλέσει εκτίναξη των τιμών, αναφέρεται σε ανακοίνωσή του το ΜέΡΑ25 και απαιτεί δημόσιες, δωρεάν και ασφαλείς μεταφορές, υποστηρίζοντας ότι τα οφέλη από τη μαζική χρήση των ΜΜΜ είναι πολύ μεγαλύτερα από τα κόστη λειτουργίας τους.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Το 1992, ο Κωνσταντίνος Μητσοτάκης ως πρωθυπουργός, επιχείρησε να ιδιωτικοποιήσει τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, τα λεωφορεία. Οι τεράστιες αντιδράσεις και ο αγώνας των εργαζομένων, ματαίωσαν τότε τα σχέδια του Μητσοτάκη πατρός.

Τριάντα δύο χρόνια μετά, ο υιός Μητσοτάκης, ο Κυριάκος, ιδιωτικοποιεί τα αστικά λεωφορεία με …ΣΔΙΤ. Το βασικό βέβαια και σε αυτή την ιδιωτικοποίηση ήταν η τεχνητή απαξίωση του ΟΑΣΑ, μεσω υποχρηματοδότησης και υποστελέχωσης. Αυτό είναι άλλωστε το σκεπτικό όλων των κυβερνήσεων από την εποχή Σημίτη: «Αφήνουμε μια δημόσια υποδομή/υπηρεσία να ρημάξει και μετά σερβίρουμε την ιδιωτικοποίηση ως λύση».

Πριν μερικές μέρες λοιπόν, ξεκίνησαν τα πρώτα δρομολόγια της ιδιωτικής κοινοπραξίας «Συγκοινωνίες Α.Ε.», στην οποία η κυβέρνηση παραχώρησε δρομολόγια του ΟΑΣΑ, ανοίγοντας τον δρόμο της πλήρους ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών. Η κοινοπραξία, με μετοχικό κεφάλαιο μόλις 200.000 ευρώ, αποτελείται από μια σύμπραξη έξι ΚΤΕΛ, με κυρίαρχα τα ΚΤΕΛ Κορίνθου και Χανίων-Ρεθύμνης, και δύο επιχειρήσεις τουρισμού με στόλο λεωφορείων. Η εταιρεία αυτή θα λειτουργεί με κρατική χρηματοδότηση, λαμβάνοντας 2.339 ευρώ ανά οχηματοχιλιόμετρο!

Τι σημαίνει αυτό στην πράξη;

Η εμπειρία μας έχει διδάξει, χωρίς καμία εξαίρεση, ότι η παράδοση δημόσιας υπηρεσίας/υποδομής σε ιδιώτες, οι οποίοι λειτουργούν αποκλειστικά για τη μεγιστοποίηση του κέρδους τους, οδηγεί σε χειροτέρευση παρά σε βελτίωση της παρεχόμενης υπηρεσίας, τόσο ποιοτικά, όσο βέβαια και στο κόστος που καλούμαστε ως πολίτες να καταβάλλουμε.

Τι πρέπει να γίνει;

Δημόσια, Δωρεάν και Ασφαλή Μέσα Μαζικής Μεταφοράς!

Πρέπει να μαζικοποιηθεί η χρήση των ΜΜΜ, και αυτό δεν θα γίνει με την ιδιωτικοποίηση, η οποία θα εκτινάξει το κόμιστρο. Τα ΜΜΜ πρέπει να λειτουργούν ως Δημόσια Επιχείρηση Κοινής Ωφέλειας. Μη ξεχνάμε ότι Μέσα Μαζικής Μεταφοράς σημαίνουν λιγότερα αυτοκίνητα στον δρόμο, άρα λιγότερες εκπομπές αερίων ρύπων, δηλαδή καθαρότερο περιβάλλον. Ταυτόχρονα σημαίνουν όφελος και για την εθνική οικονομία, αλλά και για την τσέπη μας, καθώς η μαζικοποίηση της χρήσης των ΜΜΜ σημαίνει αυτόματα λιγότερες εισαγωγές καυσίμων .

Άρα, εάν θέλουμε πραγματικά να προστατεύσουμε το περιβάλλον και την οικονομία, τα ΜΜΜ πρέπει να είναι:

  • Δημόσια
  • Δωρεάν και
  • Ασφαλή

Θα πουν οι αγοραίοι αδώνιδες: «Δωρεάν; Είναι δυνατόν; Πώς θα τα βγάλει πέρα η εταιρεία;»

Κύριοι και κυρίες αδώνιδες, τα οφέλη από τη μαζική χρήση των ΜΜΜ είναι πολύ μεγαλύτερα από τα κόστη λειτουργίας τους. Επομένως, Δημόσια ΜΜΜ, αφού από την χρήση τους κερδίζουμε όλοι, και το περιβάλλον και η οικονομία μας».