Ο πολιτισμικός φορέας «Συμπόσιο Πολιτισμού», διοργανώνει εκδήλωση για το Έγκλημα των Τεμπών, το Σάββατο 18 Μαίου, στο Πάρκο Γεωργιάδη , στις 7 το απόγευμα ,στην πόλη του Ηρακλείου Κρήτης με θέμα: « Τέμπη, Αλήθεια, Δικαιοσύνη, Διαφάνεια». Για το σημαντικό αυτό θέμα που αφορά την Ηθική , την Αλήθεια, την Δικαιοσύνη και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια που είναι οικουμενικές αξίες ζωής και θεμελιώδη βάθρα της Πολιτικής Ελευθερίας και της Δημοκρατίας θα μιλήσουν από τον Σύλλογο Συγγενών Θυμάτων Τεμπών 2023, η Πρόεδρός του Μαρία Καρυστιανού, ο Παύλος Ασλανίδης και η νομική σύμβουλος Ελεονώρα Γεωργίου.
Το << Συμπόσιο Πολιτισμού>>, ανταποκρινόμενο στις αγωνίες όλων των πολιτών για ένα κορυφαίο πολιτισμικό ζήτημα, επέλεξε στην τριακοστή έκτη εκδήλωσή του με την ολόπλευρη στήριξη των πολιτών της Κρήτης να πραγματοποιήσει την εν λόγω εκδήλωση , το θέμα της οποίας συγκλονίζει τις ανθρώπινες ψυχές και επαναθέτει το κυρίαρχο θέμα του Πολιτισμικού Ανθρωπισμού κατά των υπερκερδών και της αδηφάγας και ανεξέλεγκτης αγοράς που διέλυσε το Κράτος Δικαίου. Διότι το δίλημμα έχει τεθεί από την κυβέρνηση και την Εξουσία συνολικότερα: Ή θα μείνουμε σκεπτόμενοι και ελεύθεροι άνθρωποι με διαρκή πνευματική και ηθικοπολιτική Αντίσταση ή θα μας μεταβάλλουν σε υποταγμένα εργαλεία μιας αποτρόπαιας εξουσίας. Η …τάξη του μπαζώματος κατά της Αλήθειας και της Δικαιοσύνης δεν θα περάσει, πολύ περισσότερο, αφού όπως τονίζει εμφατικά ο ποιητής ,<< Όταν ακούς « τάξη» ανθρωπινό κρέας μυρίζει >> και δυστυχώς επαληθεύτηκε με τραγικό τρόπο και στα Τέμπη.
Το πρόγραμμα της εκδήλωσης έχει ως εξής: Πριν τους ομιλητές θα παίξουν μουσική οι Ντέιλι Ρός, Κέλλυ Θωμά και Μάνος Παπαδάκης. Ακολούθως δύο γνωστοί ποιητές της πόλης ο Ζαχαρίας Κατσακός και ο Δημήτρης Περοδασκαλάκης, θα απαγγείλουν ποίηση του Γιώργου Σεφέρη και του Γιάννη Ρίτσου.
ΛΑΪΚΟ ΔΡΩΜΕΝΟ
Παράλληλα από τις 6 το απόγευμα περίπου η Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής με ειδικότητα στους ελληνικούς παραδοσιακούς χορούς, Κατερίνα Πανδή, από το Ρέθυμνο, με την ομάδα της θα δημιουργήσει ένα λαικό δρώμενο με την ολόψυχη συμμετοχή των πολιτών με τον Καγκελευτό τελετουργικό χορό της Ιερισσού . Ο χορός αυτός, εκφράζει μία βαθιά εσωτερικότητα και συμπυκνώνει το τραγικό, το οποίο εξανθρωπίζει και απελευθερώνει, ενάντια στο μεταμοντέρνο και στην βαρβαρότητά του. Ταυτόχρονα όμως ο άνθρωπος βιώνει την χαμένη κοινωνική συλλογικότητα και αλληλεγγύη, αφού το κάθε πρόσωπο στην συγκεκριμένη περίπτωση μπορεί να συμβολίζει το βαγόνι του μοιραίου τρένου και επιπρόσθετα να νιώθει ότι όλοι μαζί μπορούμε να αντιμετωπίσουμε και να αποτρέψουμε τον κρατικό, κυβερνητικό κυνισμό και την απανθρωπιά του. Με αφετηρία λοιπόν την Λότζια, όλοι μαζί οι πολίτες χορεύοντας τον Καγκελευτό χορό, θα διαβούν από την πλατεία Λιονταριών, την Λεωφόρο Δικαιοσύνης, την πλατεία Ελευθερίας και λίγο πριν την έναρξη των ομιλιών το χορευτικό τρενάκι των πολιτών θα φτάσει μέσα στο Πάρκο Γεωργιάδη.
Το μήνυμα είναι σαφές , οι πολίτες της Κρήτης και όχι μόνο αυτοί θέλουν να ανατρέψουν βιωματικά και κινηματικά το μπάζωμα της Αλήθειας, – διότι «η αλήθεια μόνον έναντι θανάτου δίδεται», δηλώνει ο Νομπελίστας ποιητής Οδυσσέας Ελύτης-, της Δικαιοσύνης, της Ελευθερίας και της Δημοκρατίας , το οποίο αποτελεί ενιαίο και αναπόσπαστο ηθικοπολιτικό και πολιτιστικό σύστημα αξιών. Χωρίς το βαρύτιμο μέταλλο της Αλήθειας δεν μπορεί να υπάρξει αυτονομία του ανθρωπίνου προσώπου επομένως ηθικότητα και αξιοπρέπεια. Ο μεγάλος Γερμανός φιλόσοφος Καντ , τονίζει μεταξύ των άλλων σχετικά : << Στο βασίλειο των σκοπών έχουν τα πάντα είτε μια τιμή είτε μια αξιοπρέπεια. Αν κάτι έχει τιμή, μπορεί στη θέση του να τεθεί κάτι ισοδύναμο. Αντιθέτως, ό,τι είναι υπέρτερο κάθε τιμής, και άρα δεν επιτρέπει κάποιο ισοδύναμο, αυτό έχει αξιοπρέπεια…. εκείνο όμως που αποτελεί τον όρο υπό τον οποίο και μόνον κάτι δύναται να είναι σκοπός, καθ’ εαυτόν, δεν έχει απλώς και μόνο σχετική αξία, δηλαδή τιμή, αλλά εσωτερική αξία, δηλαδή αξιοπρέπεια. Αλλά η ηθικότητα είναι ο όρος υπό τον οποίο και μόνον ένα έλλογο ον μπορεί να είναι σκοπός καθ’ εαυτόν, διότι μόνο με την ηθικότητα είναι δυνατόν να αποτελεί [ ένα έλλογο ον ] νομοθετικό μέλος στο βασίλειο των σκοπών. Συνεπώς η ηθικότητα και η ανθρώπινη φύση, εφ’ όσον είναι ικανή για την ηθικότητα, είναι εκείνα μονάχα που έχουν αξιοπρέπεια. Η επιδεξιότητα και η επιμέλεια στην εργασία έχουν αγοραστική τιμή>>. «Θεμελίωση της μεταφυσικής των ηθών», σελ. 84, μετάφραση, σχόλια ,επίμετρο, Κώστας Ανδρουλιδάκης, Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης.
Ο μεγάλος Γερμανός φιλόσοφος εγκαίρως διασαφηνίζει με ολοκληρωμένο τρόπο πως, η αγοραστική τιμή που είναι ποσότητα, κεφάλαιο, κέρδος κλ.π. , όταν επικρατήσει επί της ανθρώπινης αξιοπρέπειας και της Ηθικής που είναι ποιοτικές αξίες, δηλαδή μπαζώσει το υπόβαθρο της Ηθικής και της αξιοπρέπειας που είναι η Αλήθεια, τότε ο άνθρωπος χάνει την αυτονομία του, γίνεται δούλος όπως δηλωνότανε παλιότερα από στελέχη του υποψήφιου τότε πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, περί δημιουργίας κράτους Πινοσέτ, όπως και γίνεται τώρα ή οι περίφημες δηλώσεις του ιδίου ότι δήθεν υπάρχουν << φυσικές ανισότητες>>, επομένως και ανδράποδα . Ο Καντ και σε αυτό είναι καταπέλτης. «Πράγματι, το έλλογο ον δεν έχει κάποια αξία παρά μόνον εκείνη που του προσδίδει ο [ ηθικός ] νόμος. Αλλά η ίδια η νομοθεσία η οποία καθορίζει κάθε αξία θα πρέπει ακριβώς γι’ αυτό να έχει αξιοπρέπεια, δηλαδή απόλυτη και απαράμιλλη αξία. Για την αξία τούτη, η μόνη λέξη που αποδίδει με αρμόζουσα έκφραση την εκτίμηση την οποία πρέπει να έχει το έλλογο ον γι’ αυτήν είναι η λέξη σεβασμός. Η αυτονομία είναι συνεπώς ο λόγος [ το θεμέλιο ] της αξιοπρέπειας της ανθρώπινης και κάθε έλλογης φύσης» (Στο ίδιο σελ. 85, 86).
Ο Καντ, ξεμπαζώνει τις μπαζωμένες Αλήθειες μιας πλευράς των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και της σημερινής κυβέρνησης που επιχειρεί να κατασκευάσει δούλους, τουτέστιν όντα χωρίς αξιοπρέπεια ,ηθική και αυτονομία!
Ο Σύλλογος Τεμπών 2023, με τους χαροκαμένους γονείς λειτουργεί , όπως ο Χορός στην αρχαία ελληνική τραγωδία για την πόλη, είναι η συνείδηση των αξιών αυτής της χώρας. Μιλούν μέσα από τον δυσβάσταχτο πόνο της απώλειας των αγαπημένων παιδιών τους ,λόγω κυβερνητικής αναλγησίας και όχι μόνο, εκ μέρους όλων των Ελλήνων πολιτών. Είναι οι τραγικοί ποιητές του Δημόσιου Λόγου και του Δημόσιου Χώρου. Η δικαίωσή τους είναι δικαίωση της Ελευθερίας των πολιτών και της Δημοκρατίας.